Μιαν άλλη Ιουλιέττα

Λευκά και μαύρα πανιά, μια Ιουλιέττα καπετάνιος, το ταξίδι του Ταξιδιώτη της Αυγής, ο δρόμος για την άκρη του κόσμου...

My Photo
Όνομα: Αταλάντη Αντωνίου
Τοποθεσία: Derby, Derbyshire, UK

Και τι είν' το εγώ; Γυάλινο άγαλμα! Λίγα κοχύλια που μάζεψα είμ' εγώ, οι άνθρωποι που αγάπησα, ο καιρός που πέρασε, το κρεβάτι που πλάγιασα... Είμαι το ταξίδι μιας ζωής - κι αλλάζει η ρότα μου απ' τον άνεμο. Είμαι όλοι εσείς που παρελαύνετε στα όνειρά μου...

Πέμπτη, Νοεμβρίου 02, 2006

Ποιήματα του τελευταίου δεκαπενθημέρου

Αυτοπεποίθηση

Βάφω τα μαλλιά μου
στο χρώμα της επιθυμίας μου,
κονταίνω τη φούστα μου
ως εκεί που μου υπαγορεύει η χαρά μου,
κι ευθύς ρόδο με βαφτίζει ο κόσμος,
και να π’ ανθίζουν οι αγκαλιές,
να που διψούν τα βλέμματα...

~

Νηνεμία

Σήμερα γύρω μου βασιλεύει η ησυχία
και μ’ ανησυχεί...

Ταξιδεύω για την αγκαλιά σου,
για τις έντεκα νύχτες και τις έντεκα μέρες μας,
κι όμως μέσα μου τίποτε δε σαλεύει·
ο έρωτάς μου δε σκιρτά.

Θά ‘ναι που πάγωσε ο χρόνος
κι έγινε λείος κι ακίνητος
ως που να σε συναντήσω –
θά ‘ναι που μάχεται να μοιάσει μαζί του κι η ψυχή μου.

~

Πατίνα

Το πέρασμα του χρόνου
δεν έκλεψε την παιδική χαρά απ’ τα μάτια σου –
είν’ εκεί, ακόμα εκεί,
κι όσο περνάει απ’ το χέρι μου
θα της προσφέρω μαγιάτικα στεφάνια πλεγμένα παιχνίδια
να μένει.

Οι σκέψεις για την αρχή και το τέλος
που εισέβαλλαν ξανά και ξανά στις νύχτες σου,
κάθε φορά σαν και την πρώτη
από τότε που τους άνοιξες την πόρτα
[είν΄αυτό θαρρώ το τίμημά μας,
είναι που κοιμόμαστε αγκαλιά με τη μεγάλη ερώτηση],
οι πονεμένες στιγμές
που σε βρήκαν να προσπαθείς να στήσεις ύπνο κι όνειρα στο σκληρό πάτωμα,
τα μισά βλέμματα αυτών που δεν μπόρεσαν απ’ την αρχή να σ’ αναγνωρίσουν,
η λογιών-λογιών δίψα και πείνα,
τ’ αδίστακτα γυμνάσια της ακριβής αγάπης
πού έφτασε αργά
μέσ’ απ’ τα ζιζάνια και τ’ αγριόχορτα,
μεσ’ απ’ την άγια ξεχασμένη τρύπα στο φράχτη της χαμένης ελπίδας,
μα και τόσο νωρίς, νωρίς,
[μιας κι είναι πάντα νωρίς για τέτοια ανήμερα θεριά να φτάνουν]
δε θόλωσαν τ’ απαράμιλλο βλέμμα...

μόνο το ‘κάναν πιο βαθύ
και τού ‘δωσαν τον πορφυρό μανδύα της πέρα φωτιάς
να τρομάζει τους πολλούς δειλούς
και να τραβάει κοντά τους λίγους άλλους,
αυτούς που φοβούνται μα χαμογελούν αυθάδικα στα δόντια του φόβου
για να του δείξουν τα δικά τους,
κι ας μην ειν΄ακονισμένα και γυαλισμένα –
τού ‘δωσαν τον πορφυρό μανδύα απ’ τα μέρη αυτών που μένουν για πάντα
να ξεκρεμάει τις πλαστικές, ψεύτικες μάσκες απ’ τα πρόσωπα κάποιων
και να φυτεύει αναρριχώμενες πεταλούδες
στα στήθη κάποιων άλλων.

~

Φεύγω

Έχουν αδειάσει όλα,
το πρόσωπό μου απέμεινε ανέκφραστο
να κοιτάζει το βρώμικο, γκρίζο πάτωμα.
Δεν έχει τίποτε για μένα η πέννα,
δεν έχει τίποτε για μένα κανένας προορισμός
πέρα απ’ αυτόν που αφήνω πίσω,
κανένα όνειρο σε μοναχικό κρεββάτι.

Δεν έχουν τίποτε να μου δώσουν –

αγκυλώνει αυτή η φυγή,
γδέρνουν αυτές ράγες,
είναι σκληρός ο κόσμος σήμερα,
χωρίζει τις νύχτες των ερωτευμένων,
σπάζει τις ενωμένες ανάσες,
ξεμπλέκει τα μπλεγμένα μέλη...

Δεν έχω τίποτε να δώσω σ’ αυτό το χαρτί –

όλα όσα τραγουδώ είναι να γίνουν ευθύς σύννεφα
κι αυτό το τραίνο με τα θολά παράθυρα μου κρύβει τον ουρανό,
το παγωμένο μου πρόσωπο δεν βρίσκει το δρόμο για τη σύσπαση,
ο πονεμένος λαιμός μου δε βρίσκει το δρόμο για το λυγμό,
τα δάκρυα δε βρίσκουν το δρόμο για τον κρύο αέρα που θα τα στέγνωνε
χαρίζοντάς μου μια κάποια λύτρωση...

Είχα να γευτώ τέτοιο τίποτε
απ’ όταν θαρρούσα πως δε θα σ’ άκουγα ποτέ
να λατρεύεις μια-μια τις ανάσες μου,
από τότε που δεν τολμούσα να σ’ ονειρευτώ
να φυλάς με φιλιά τα όνειρά μου.

~

11 Comments:

Blogger Sarah said...

Πολλά πολλά συγνώμη. Νομιζα ότι γνωριζόσασταν και κάνατε αστεια μεταξύ σας.
Αισθάνομαι απαίσια.

3:10 π.μ.  
Blogger Atalante said...

Μη στενοχωριέσαι. Δεν τον ξέρω, απλά με τρόμαξε λίγο γιατί δεν μου έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο. Κάποτε παλιά με είχαν βρίσει στο blog εδώ, αλλά δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποίημά μου. Ταράχτηκα. Σε έχω συγχωρέσει, ουσιαστικά δε χρειάστηκε να σε συγχωρέσω, δεν έκανες κάτι, δεν ήξερες. Στενοχωρήθηκα και που ήρθε στο blog του Νίκου Δήμου για να ενοχλήσει εμένα, δε θέλω να φέρνω trolls, δεν ξέρω πώς με βρήκε αυτός ο τύπος και άρχισε αυτή την ιστορία. Δεν ξέρω αν είπα κάτι κακό στο blog του Νίκου Δήμου, κάτι προκλητικό που να ενόχλησε, πραγματικά.

Σ' ευχαριστώ που έκανες τον κόπο να μ' επισκεφτείς εδώ, έστω και υπό αυτές τις άχαρες συνθήκες.

Αταλάντη.

3:20 π.μ.  
Blogger Sarah said...

Οχι δεν είπες τίποτα, απολύτως τίποτα. Ο λόγος που νόμισα ότι γνωριζόσασταν και καλαμπουρίζατε ήταν επειδή είπες "στον αξιοτιμο Γατο.. " κάτι΄τέτοιο νομίζω, που δεν ακούστηκε θυμωμένο. Αλλά το προβλημα με τον γραπτό λόγο είναι ότι κολλάμε σε μια λέξη και νομίζουμε ότι το άτομο αστειεύεται.Είχαν προηγηθει και τα καλαμπούρια με το πενσιεριξ, και επεσα σε αυτήν την παγίδα.
Παντως τα ποιήματά σου είναι πάρα πολύ ευαίσθητα και χάρηκα που μου δόθηκε η ευκαιρία να τα διαβάσω εστω και κάτω από αυτες τις συνθήκες.
Καληνύχτα.

3:29 π.μ.  
Blogger Atalante said...

Είπα "αξιότιμε Γάτε" γιατί δεν έχω ξαναμιλήσει στο Νίκο Δήμου, και δεν μπορώ τον πληθυντικό, νοιώθω άβολα, και ένοιωθα άβολα και για τον ενικό, κι έτσι απευθύνθηκα στο Γάτο Don, και όχι στον Ν. Δήμου άμεσα, όσο πιο ανώδυνα μπορούσα.
Σ' ευχαριστώ που διάβασες ποιήματα, [σίγουρα όχι "τα" ποιήματα γιατί είναι ενός χρόνουν δουλειά σ' αυτό το blog :P] αν ποτέ θελήσεις να σχολιάσεις κι όλας, θα είσαι καλοδεχούμενη.

Και πάλι ευχαριστώ για τον κόπο και συγγνώμη για την αναστάτωση που έφερα εκεί πέρα έστω και υπάρχοντας.
Καληνύχτα και σε σένα.

3:34 π.μ.  
Blogger Nikos Dimou said...

Καλημέρα Αταλάντη - μόνο ατάλαντη δεν είσαι. Χαίρομαι που ο "Σαλτάρω" έκλεψε το ποίημα κι έτσι είχα την ευκαιρία να σε διαβάσω. Είχα καιρό να κάνω μία τέτοια βουτιά σε ποιητικά νερά και μου έκανε καλό.

Ι'll be back for more. Keep writing!

Υ. Γ. Tώρα που ξεκαθαρίστηκε η πατρότητα (μάλλον μητρότητα) του ποιήματος δεν θέλω να το σβήσω - εκτός κι αν μου το ζητήσεις.

6:35 π.μ.  
Blogger paragrafos said...

Αγαπητή φίλη,

Σας έστειλα ένα ιμείλ και ελπίζω να το λάβατε.

Καλή σας μέρα

Με αγάπη

Παράγραφος

6:41 π.μ.  
Blogger Stavros Katsaris said...

Αυτό που έπαθε ο σαλτάρω είναι η μεαλύτερη ζημιά!
Χωρίς να το θέλει μας γνώρισε έναν υπέροχο και σίγουρα οχι ατάλαντο άνθρωπο!
Να και μια φορά που έκανε κάτι καλό!
Πολύ ρομαντικά και όμορφα τα ποιηματά σου!
Θα έρχομαι τακτικά!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

6:51 π.μ.  
Blogger George Nikolaropoulos said...

Καταπληκτικά ποιήματα και πολύ όμορφο blog... Συνέχισε και άσε τα διάφορα trolls να λένε τα δικά τους... Άλλωστε σε γνωρίσαμε κι εμείς τώρα πια και αυτό μόνο καλό μας κάνει.

KEEP UP THE GOOD WORK!

11:37 π.μ.  
Blogger Atalante said...

@nikos dimou:

Χαίρομαι πάρα μα πάρα πολύ που επισκεφτήκατε το blog μου. Μέσα στα posts μου εδώ υπάρχει σχεδόν όλη η ποίηση που έγραψα τον τελευταίο χρόνο. Είμαι ευτυχής που σας άρεσε, ειλικρινά. Μου έχουν αρέσει κι εμένα ιδιαίτερα [κοινώς με άγγιξαν και παραπέρα από το να τα θεωρήσω αξιόλογα] κάποια από τα ποιήματά σας, και τα θεωρώ αξιόλογα στο σύνολό τους. Το τρολλ μου έκανε πολύ καλό τελικά, ντρεπόμουν να επικοινωνήσω προσωπικά μαζί σας ως τώρα.

I will most certainly keep writing, please do be back for more.

@paragrafos:

Αγαπητή φίλη,

Έλαβα το email σας και θα σας απαντήσω αμέσως μόλις τελειώσω αυτό το σχόλιο. Χίλια θερμά ευχαριστώ για τη συμπαράσταση. Είστε πολύ ευγενικός άνθρωπος και νοιάζεστε για τους άλλους, αυτό είναι υπέροχο.

Και πάλι, χίλια ευχαριστώ,

Αταλάντη.

@stavros katsaris:

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Το να επικοινωνούν τα ποιήματά μου με τον κόσμο με κάνει να χαμογελώ καθώς γράφω, κοιτώντας την οθόνη. Είναι πανέμορφο συναίσθημα. Ευχαριστώ. Θα χαρώ να ξαναπεράσεις από εδώ και να σχολιάσεις ό,τι θέλεις.

@rednet69 (georgia m):

Καλή σου μέρα. Νομίζω πως πια είναι αυτονόητο να πω πως χαίρομαι πραγματικά σα μικρό παιδάκι όταν ακούω πως αρέσουν σε κάποιον αυτά που γράφω.
Θα συνεχίσω. Δεν μπορώ παρά να συνεχίσω. Είναι ανάγκη, δεν μπορώ να σταματήσω να γράφω.
Θα χαρώ να σε ξαναδώ εδώ.
Σ' ευχαριστώ.

@georgios:

Καλώς ήρθες στο blog μου, ελπίζω να μείνεις. Αυτό το τρολλ χτες με τρόμαξε, αλλά σήμερα μου χάρισε όλα αυτά τα χαμόγελα... Μου έκανε πολύ καλό.
Σ' ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια.

I will definitely keep it up!

1:06 μ.μ.  
Blogger SOLON said...

Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Και το καλό εδώ είναι κάλλιστο. Γράφεις ωραία.

1:22 μ.μ.  
Blogger Atalante said...

@solon:

Πράγματι, ουδέν κακόν αμιγές καλού. Χαίρομαι που ήρθατε όλοι εσείς στο blog μου, κι ελπίζω να μείνετε.

Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

2:15 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home