Μιαν άλλη Ιουλιέττα

Λευκά και μαύρα πανιά, μια Ιουλιέττα καπετάνιος, το ταξίδι του Ταξιδιώτη της Αυγής, ο δρόμος για την άκρη του κόσμου...

My Photo
Όνομα: Αταλάντη Αντωνίου
Τοποθεσία: Derby, Derbyshire, UK

Και τι είν' το εγώ; Γυάλινο άγαλμα! Λίγα κοχύλια που μάζεψα είμ' εγώ, οι άνθρωποι που αγάπησα, ο καιρός που πέρασε, το κρεβάτι που πλάγιασα... Είμαι το ταξίδι μιας ζωής - κι αλλάζει η ρότα μου απ' τον άνεμο. Είμαι όλοι εσείς που παρελαύνετε στα όνειρά μου...

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 23, 2007

V [όχι for Vendetta]

[Έφτασε μέχρι τα μέρη μου η πυραμίδα με τις πεντάδες, μέσω της Νερίνας και του cortlinux. Οι πεντάδες που διάβασα εδώ κι εκεί μ' έκαναν να θέλω να αρχίσω κι εγώ να γράφω στο blog και εκτός ποίησης, να σχολιάζω περισσότερο, να διαβάζω ελληνικά blogs. Αν δεν ήταν η πυραμίδα δεν θα είχα ανακαλύψει πολλά όμορφα ελληνικά blogs.]

Πέντε πράγματα που φοβάμαι:

Ι

Το θάνατο, το θάνατο ως μη-συνείδηση, ανυπαρξία, μαύρο, τίποτα, κενό, τέλος.

[Από τα έξι μου. Σπάνια κοιμάται, αλλά ξέρω πότε. Ξέρετε κι εσείς.]

ΙΙ

Μήπως δεν έχει νοιώσει κανείς ακριβώς τα ίδια συναισθήματα [τα οποία αδυνατώ να ονομάσω/ορίσω] μ' εμένα, τελικά, όταν ακούω συγκεκριμένες μουσικές - και ό,τι αυτό συνεπάγεται [συνεπάγεται πάμπολλα]. Ακόμα πιο πολύ φοβάμαι μήπως ακόμα και η ταύτιση αυτή δεν σημαίνει τα όσα ελπίζω/πιστεύω πως μπορεί να σημαίνει. Καμμιά φορά φοβάμαι μήπως σημαίνει άλλα, καταστροφικά [αυτό το φοβάμαι όταν πιστεύω πως υπήρξε/υπάρχει]. Γενικά αυτός ο φόβος έχει να κάνει με το αν αυτά που ελπίζω/πιστεύω είναι κουραφέξαλα, με το αν ο κόσμος δεν είναι ακριβώς κόσμος. Είμαι από αυτούς που όσοι δηλώνουν ρεαλιστικές και κυνικοί οικτήρουν: δεν αντέχω σκέτες λάσπες, θέλω λάσπες και χρυσόσκονη. Μήπως είμαστε πιο απαίσιοι από ότι εξαίσιοι. Μήπως δεν έχει happily ever after. Μήπως το 'πάντα' είναι πράγμα γελοίο. Όλα αυτά μετά την καταστροφή, έτσι; Δηλαδή μετά το σημείο που οι περισσότεροι αποφασίζουν πως δεν υπάρχει τίποτε απ' αυτά τα χρωματιστά. Ανίατη.

[Όταν κλονίζομαι. Τώρα.]


ΙΙΙ


Μήπως για κάποια πράγματα που θέλω να κάνω είναι ήδη πολύ αργά.

[Εδώ και δύο χρόνια.]


IV


Μηπως τα τελευταία δυο χρόνια μείνουν τα ωραιότερα της ζωής μου, κι όχι απλά τα ωραιότερα ως τώρα. Μήπως δεν ξαναγγίξω τον Παράδεισο τον εδώ [για τον άλλο βλέπε Ι]. Μήν παραμείνει όλος αυτός ο πόνος μέσα στη μουσική παρά το πείσμα, την πίστη και τις προσπάθειές μου να μην. Ε όχι και τη μουσική, όχι και τη Μουσική, κι ας σε λένε Ορφέα! Μήπως είμαι όντως καλύτερη ως εικόνισμα στον τοίχο με κεράκι μπροστά [με το στανιό, έτσι;], παρά ως άνθρωπος! Μήπως, δηλαδή, εκπέμπω κάτι σε "αντέχω, είμαι τεράαααστια, μπορείτε να πυροβολείτε ελεύθερα" και η damsel in distress πλευρά μου είναι αόρατη ή από την άλλη απλώς ασήκωτη, αντιφάσκουσα με την τεραστιότητα, και ακατάληπτη.

[Από τις 6 Ιανουαρίου αυτού του χρόνου.]

V


Μήπως αυτό που είμαι, το οποίο παράγει τα θέλω μου, είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορώ να τα αποκτήσω/φτάσω. Συνεπώς, μήπως κάποια χαρακτηριστικά μου γνωρίσματα είναι βλάβες, και μάλιστα μη αναστρέψιμες. Μήπως είμαι απελπιστικά εγωίστρια και αχάριστη/ανικανοποίητη τελικά. Μήπως, αν είμαι, δεν μπορώ να ξεγίνω. Ειδικά το δεύτερο, ειδικά από αχάριστη και ανικανοποίητη. Δηλαδή μήπως θέλω πολλά. Α, και μήπως το θέλω και το μπορώ ταυτίζονται μόνο όποτε δεν μας συμφέρει, και δεν ταυτίζονται όλες τις άλλες φορές, τις επιθυμητές.

[Πιο συχνά από το ΙΙ.]

~

Νομίζω πάντως πως όλα αυτά σας τα λέω καλύτερα μέσω της ποίησης. Επίσης, σιγά που ήταν πέντα αυτά. Ή ένα ήταν, ή πολλά παραπάνω από πέντε.
Στην αρχή ήθελα να βάλω πέντε από λατρεμένη μουσική, εξαίσια ποίηση, τέτοια πράματς. Μετά το μετάνοιωσα, στο κάτω-κάτω γράφω στο προφίλ μου τι αγαπώ, κι επίσης δεν κατάφερα να βρω πώς μπορώ να ανεβάσω mp3 στο blog. Εξ άλλου, αν δεν φοβόμουν τα παραπάνω δεν θα αγαπούσα αυτά που αγαπώ, θα ήμουν άλλος άνθρωπος και πάει λέγοντας. Χμμ, τελικά βγήκε μια ατακτοποίητη και ελλειπής πεντάδα. Μάλλον επειδή έχω πονοκέφαλο. Γράψτε μου, αν θέλετε, αποφάσισα να γίνω ενεργή στην ελληνική blogόσφαιρα.

Δεν ξέρω και πολλούς ενεργούς bloggers. Ραψωδία, αν θες, φτιάξε πεντάδα/ες. Uba, επίσης. Rasp, κι εσύ, αν θες. Κι άλλοι δύο: Deodonus και Pooka.

10 Comments:

Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Μου έδωσες την αίσθηση μωρού που μαθαίνει να περπατάει....

10:51 π.μ.  
Blogger Atalante said...

Εμένα μου τη δίνει αυτή την αίσθηση η ανθρωπότητα ως σύνολο, καμμιά φορά.
Κι αν όχι μωρού, μικρού που μαθαίνει, γενικά.

Εσύ πώς το εννοείς εδώ;

12:35 μ.μ.  
Blogger cortlinux said...

όταν έχεις ένα σπόρο τον φυτεύεις. αλλιώς παραμένει σπόρος και δεν θα μάθεις ποτέ τι είδους φυτό θα έβγαινε από εκεί. Δεν θα μάθεις ποτέ τι χρώμα θα είχαν τα λουλούδια τους και το άρωμά τους πώς γέμιζε την πλάση. Ο σπόρος είναι σπόρος. Τον κρατάς στο χέρι σου. Μια κίνηση απλή να τον φυτέψεις και με ευλάβεια να τον ποτίσεις και να περιμένεις μικρή πνοή αρχικά να ξεπροβάλει στο φως.
είναι εκεί ο σπόρος, με τα κρυμμένα όνειρα, με τον καινούριο έρωτα, την αγάπη. είναι εκεί στο χέρι σου. στη χούφτα σου που από την προσμονή έχει ιδρώσει.

3:42 π.μ.  
Blogger just me said...

Έφτασα εδώ μέσα από κάτι μπερδεμένα μονοπάτια τα οποία είχε σπείρει με τις πετρούλες του Κοντορεβυθούλη η Νερίνα.
Είπες "γράψτε μου, αν θέλετε", και θέλω.

Δεν ξέρω αν σε παρηγορεί το κοινότοπο γεγονός ότι όλοι έχουμε πέντε ή και δεκαπέντε δυναστικές και μερικές φορές αυτοκαταστροφικές φοβίες και επιπλέον δεν μπορούμε να τις εξωτερικεύσουμε τόσο ποιητικά.

Και, εγώ τουλάχιστον, ερχόμενη εδώ, νομίζω ότι θα αποκτήσω άλλη μία: μήπως σταματήσεις να γράφεις!

Καλά να είσαι, εκεί που είσαι.

2:20 μ.μ.  
Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

H just είπε ότι θα σου έλεγα, περίπου.
Όταν διαβάζω κάτι ή λειτουργεί ή δεν λειτουργεί. Είναι πράγματα που νοιώθω και δε μπορώ να εξηγήσω πως και γιατί. 'Ετσι και με εσένα.
Εσύ απλά συνέχισε να γράφεις. Είναι το ίδιο επώδυνο και λυτρωτικό για σένα και σίγουρα λυτρωτικό για μας (και κάποιες φορές επώδυνο: ζήλεια το λένε).
Καλή σου μέρα μ' όποιο όνομα θες να έχεις σήμερα

10:01 π.μ.  
Blogger Jason said...

Γουάου.
Τα περισσότερα είναι σα να είναι δικά μου...

Ειδικά με το που διάβασα το πρώτο, ήμουν σίγουρος. Εννοείς την αίσθηση της ασυνειδητότητας, όχι με την έννοια του lack of conscience, αλλά με την έννοια του missing the awareness of being (από τις ελάχιστες φορές που τα αγγλικά με καλύπτουν καλύτερα από τα ελληνικά...). Από μικρός φοβόμουν τον ύπνο γι' αυτόν ακριβώς το λόγο... Δεν μπορούσα να κλείσω τα μάτια μου ξέροντας πως θα ξυπνήσω κάποιες ώρες μετά και δε θυμάμαι τίποτα από τις προηγούμενες ώρες, θα έχω ένα κενό μνήμης, ένα κενό ύπαρξης.
Δυσκολεύτηκα πολύ να το ξεπεράσω.

Και το III με εκφράζει πολύ, δυσκολεύομαι να αποδεχθώ ότι μεγαλώνω και δεν είμαι πια παιδί...

Τελικά αυτή η χαζομάρα με τα 5 πράγματα να που όντως μας φέρνει συχνά πιο κοντά τελικά...

Καλώς σε βρήκα!

11:37 μ.μ.  
Blogger Γκρινιάρης said...

Φόβοι που όμως σε προβληματίζουν, κι εμάς μαζί με σένα, παύουν να είναι απλά φόβοι.

Όταν προσπαθείς να εξηγήσεις τους φίβους σου και να βρεις απαντήσεις, τους έχεις ήδη νικήσει, μόνο με την προσπάθεια.

Καλώς σε βρήκα.

10:20 π.μ.  
Blogger Unknown said...

καλώς σε βρήκα, όταν κλείνω τα μάτια δεν φοβάμαι ότι θα ξυπνήσω και δεν θα θυμάμαι τίποτα, αλλά ότι δεν θα ξυπνήσω γιατί αυτό που βλέπω με κλειστά τα μάτια είναι πιο ωραίο από αυτό με ανοιχτά. Ποτέ δεν είναι αργά να κάνεις κάτι, είναι πιο αργά να μην κάνεις κάτι, όμως. Μ'αρέσουν οι βλάβες σου ;) για mp3 μπαίνεις στο zshare.net και όλα κει είναι εύκολα

12:56 μ.μ.  
Blogger Atalante said...

@cortlinux:

Σ' ευχαριστώ καλέ μου. Πολύ-πολύ.

@justme:

Η Νερίνα είναι πολύ ευγενική και γλυκειά, και λέει τόσο καλά λόγια για μένα!
Αλλά κι εσύ δεν πας πίσω, απ' όσο βλέπω.
Να σταματήσω να γράφω δεν πρόκειται. Αυτό κι η φωνή μου μου έχει απομείνει.

@Νερίνα:

Δε σταματάω. Και θέλω σήμερα να με λένε Έννοια-Σοφία. Αλλά να μη με φοβούνται...

@Jason:

Μου ήρθε στο mail το σχόλιό σου σε κινέζικα, και για τα δευτερόλεπτα πριν ανοίξει το link εδώ έτρωγα αλλεπάλληλες φρίκες λόγω συνωνυμίας. Μππρρ...
Μου άρεσαν οι πεντάδες. Λέω να κάνω κι άλλη. Όσο για το Ι, εγώ δεν νομίζω πως θα ξεπεράσω ποτέ στ' αλήθεια.

@Γκρινιάρη:

Δεν είχα ποτέ προβλήματα αυτογνωσίας. Βλέπω αηδιαστικά καλά μέσα μου. Πολλές φορές φοβάμαι πως δεν μου έχει μείνει υποσυνείτο... Χεχ.

Το ότι ξέρω δεν σημαίνει πως μπορώ [ταυτόσημο με το θέλω, για τους σκληροπυρηνικούς...] να διορθώσω.

"Δε λύνονται με αυτογνωσία όλοι οι κόμποι.", είχα γράψει πριν ένα-δυο μήνες σε ένα ποίημα.

@streetspirit:

Εγώ δεν το φοβάμαι αυτό. Το ξέρω. Εδώ και δυο μήνες τα όνειρά μου είναι σαφώς πιο ανεκτά από την πραγματικότητα - ακόμα και οι εφιάλτες. Γι αυτό και δεν κοιμάμαι σωστά και αρκετά. Απαίσιο, ε; Ακόμα ελπίζω όμως. Αυτό με κρατάει. Δεν μπορεί, θα ξημερώσει...

4:47 μ.μ.  
Blogger RaZzMaTaZz said...

hey hey dear :)
omorfh pentada, ki oso emo xreiazotan. ase, auto to "poly arga" , me trwei ki emena mexri to kokalo. eite isxyei omws eite oxi, telika o monos tropos na thn palepsoume einai na mhn pistevoume sto "too late". there is always a second(3rd etc) chance.
you can find my own five blurbs (se morfh fwto) here --> http://toxicare.wordpress.com/
2007/02/16/the-five/
an kai genika flyarw poly k syxna, akoma kai se deuterh kataxwrhsh de nomizw na elega kati different.

PS. gia na anevazeis songs sto blog h kalyterh lysh einai to fileden.com . aksiopisto, epitrepei direct linking, exei 500MB free space kai to xrhsimopoioun ena swro decent music bloggers -autoi kseroun!!
PS2. sorry gia ta greeklish alla eimai sth douleia kai to pc &^%%^&%^* :(

8:56 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home