Μιαν άλλη Ιουλιέττα

Λευκά και μαύρα πανιά, μια Ιουλιέττα καπετάνιος, το ταξίδι του Ταξιδιώτη της Αυγής, ο δρόμος για την άκρη του κόσμου...

My Photo
Όνομα: Αταλάντη Αντωνίου
Τοποθεσία: Derby, Derbyshire, UK

Και τι είν' το εγώ; Γυάλινο άγαλμα! Λίγα κοχύλια που μάζεψα είμ' εγώ, οι άνθρωποι που αγάπησα, ο καιρός που πέρασε, το κρεβάτι που πλάγιασα... Είμαι το ταξίδι μιας ζωής - κι αλλάζει η ρότα μου απ' τον άνεμο. Είμαι όλοι εσείς που παρελαύνετε στα όνειρά μου...

Σάββατο, Νοεμβρίου 19, 2005

Ασημόχαρτο

Σαν κάθε άλλον άνθρωπο κι εγώ
βαφτίζω τον πόνο που νοιώθω πιο αιχμηρό απ’ τους άλλους,
στρέφω το βλέμμα στον ουρανό σιωπηλά
κι η πίκρα που έχει στρογγυλοκαθίσει θαρρείς στα χείλη μου
απευθύνει στα σύννεφα τη μάταιη, γνωστή ερώτηση.

Εκείνα δεν απαντούν, πώς θα μπορούσαν άλλωστε;
Τ’ είναι ο άνεμος και το νερό για μένα να νοιαστούν,
και για τις κόκκινες - σαν κάθε άλλη πληγή - πληγές μου;
Τρέχουν τα σύννεφα, ο ήλιος με θαμπώνει, ξαναγυρνούν,
ανάσα μετά την ανάσα - ησυχία.

Θα έπρεπε ν’ αρχίσω να πληγώνω το χαρτί με τάχα σοφίες,
με συμπεράσματα βαμμένα κόκκινα - σαν τις πληγές - τέκνα μιας ζωής
τάχα διαφορετικής από άλλες - μα όχι, όχι.
Ποιον θα ωφελήσει, και γιατί, τούτη η γνώση η γνωστή,
τα δάκρυα τα δακρυσμένα, οι αραδιασμένες μου αράδες;

Σαν κάθε άλλον άνθρωπο κι εγώ
μοιάζω λιγάκι μ’ ένα ασημόχαρτο που χορεύει φρενιτικά στον αέρα,
ένα γυαλιστερό σκουπίδι που ξεγλιστρά απ’ τη σκούπα του οδοκαθαριστή
άλλοτε για να προσγειωθεί στις λάσπες
κι άλλοτε πάλι για να γίνει λουλούδι ή καράβι, στιγμές να γίνει,
- κι έπειτα να ξεχαστεί - μέσα σε παιδικά, αεικίνητα χέρια.

-----

Σημερινό, χθες έμαθα κάτι πολύ, πολύ άσχημο, ξαφνιάστηκα άσχημα, όμορφες στιγμές που είχα τοποθετήσει σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο στο μέλλον μετατοπίστηκαν έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα... Αντί να γράψω άμεσα γι αυτό, για την απώλεια, την απόσταση, το κρύο, έγραψα αυτό. Ο λόγος για τον οποίον το έκανα είναι εμφανής μέσα στο ίδιο το ποίημα, πιστεύω. Η τελευταία εικόνα, η παιδική, το ασημόχαρτο, είναι μνήμη-έμπνευση από ένα παιδικό διήγημα που είχα διαβάσει πολύ μικρή, εκδόσεις Χαρταετός αν δεν κάνω λάθος. Κάπου είχε την ιστορία ενός ασημόχαρτου, τσιγαρόχαρτου. Θυμάμαι μόνο αμυδρά.

6 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

eksairetiko poem. mou thimizei ena allo pou eixa dei se mia tainia tou aeimnistou psatha to<< ksipna vasili>>
'kai to mialo sou einai tholo
kai to diko ths pio leipso
sas etholwsan ta lefta
geia sou fanfara faflata'

kikirikououououou

12:33 μ.μ.  
Blogger Atalante said...

Ξύπνα Βασίλη; Περίεργους συνειρμούς κάνεις. Ακόμα να πάρεις τα κουβαδάκια σου απ' το blog μου και να πας παραπέρα; Γράφουν κι άλλοι άνθρωποι στον κόσμο ποίηση, πήγαινε να παίξεις εκεί.

4:36 μ.μ.  
Blogger kk said...

Κόψε τους ανώνυμους, βρε Νιέννα. Κάνουνε κακό στην υγεία. :Ρ

4:18 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

10:45 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

12:38 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

5:03 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home